فدکی ها

(توضیحات)

 

 

 

 

 

رسول اکرم (ص) فرموده اند :اگر همه ی شما در راه نیکی و نیکوکاری به هم

 

بپیوندید و هم اهنگ شوید دوستدار و علاقه مند به یکدیگر خواهید شد

 

تعاون همکاری متقابل و مشارکت و معاونت دو جانبه است به زبان ساده یعنی همکاری ویاری

رساندن به یکدیگر

 

             

 

انسان موجودی اجتماعی ومسئول است واعمال ورفتار اومتاثر از اداب ورسوم وقوانین اجتماعی

است. انسان بدون تعلقبه گروه احساس امنیت نمیکند در واقع اجزای بنیادین زندگی ما را اجتماع

تشکیل میدهد پس هیچکس نمیتواند اعمال ورفتار زندگی خود را از دیگران جدا کند وبگوید که من

میخواهم زندگی اسوده ای داشته باشم نسبت به انچه در جامعه وبرای دیگران اتفاق میافتد بی تفاوت

بمانم وزندگی خودرااز دیگران جداکنم

 

تَعاوَنُواعَلَي البِرِّو التَّقوي و ولا تَعاوَنُوا عَلَي الإثمِ و

العُدوانِ


در نيكوكاري و پرهيزكاري يكديگر را ياري كنيد و در گناه و

تجاوز،به يكديگر ياري نرسانيد
مائده ، آيه
۲

 

روزی در مدرسه نشسته بودم دلم گرفته بود یکی از بچه های

مدرسه اومد پیشم وبا من صحبت کرد وگفت من دوست خوبی

برای تو خواهم بود حرف دلت را به من بگو من اونو به هیچکس

نمیگم من هم سفره دلم روبراش باز کردم

 

 

-اره چند وقتیه از خونه زدم بیرون وپول وجای خواب ندارم

 

 

-من که نه ولی فک کنم یکی از دوستام بتونه برات کاری کنه بیا

بعد مدرسه ی سر بریم پیش اون

 

-سلام مهتاب این دوستم سمیراس دنبال کار میگرده

 

-من میتونم کاری برات بکنم ی پول خوب بهت میدم برام ی کیف رو باید جابه جا کنی

 

-باشه مشکلی نداره

 

ای کاش قبول نکرده بودم وسطای راه پلیس متوجه شد اومدن ومنو

به جرم حمل مواد مخدر دستگیر کردند والان دوساله که در کانون

اصلاح وتربیت فکری نوجوانان هستم هم سابقه ام خراب شدم هم

روحیه برای زندگی ندارم

 

گفته های یک دختر دبیرستانی) (

 

همکاری نکردن در گناه یعنی اگر کسی کار ناپسند یا گناهی

انجام میدهدما او راتشویق نکنیم یاطوری رفتار نکنیم ک گویا

با اون موافق هستیم

 

 

 

تعاون جلوه ها واشکال مختلفی داره:اظهار دوستی ومحبت –همدلی وخوشحال کردن

یکدیگر –هدیه دادن-کوشش برای صلح ودوستی واشتی میان مومنان- عیادت از بیمار

–قرض دادن- رفع مشکلات مردم ویاری رساندن به انهادر گرفتاری ها –مشارکت

برای رفع نیاز های مالی فقرا-امر به معروف ونهی از منکرو...

 

 

تعاون ممکن است درسطح خانواده وخویشاوندان-مدرسه –محله-شهر یاروستا ویا

جامعه صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

تعاون درخانواده ومدرسه باعث صمیمیت بیشتر در بین اعضا میشود

 

تعاون در محله علاوه بر ایجاو صمیمیت وهمبستگی باعث میشود کار ها سریعتر پیش برود

 

(سوالات)

 

 

 

 

 


-ایا می توانید مثال هایی از تعاون بزنید ؟در هر کدام از این مثال ها همیشه افرادی

پیشقدم می شوند تا به دیگران کمک کنند . دلیل این کار این افراد چیست ؟

 

 

 

2-انسان هم موجودی .......و هم ........... افریده شده است .که بنا براین اساس نمی

توانداعمال و رفتار و زندگی خود را از اجتماع جداکند .

 

 

 

3-ایه ای از قران کریم درباره ی تعاون بنویسید .

 

 

 

4-همکاری نکردن در گناه به چه معناست ؟

 

 

 

5-تعاون در خانواده چه تاثیری دارد؟

 

 

 

6-اهمیت تعاون در محله را بنویسید.

 

 

 

7 - امام صادق (ع) درباره رفتار با همسایه چه می فرماید ؟

 

 

 

8- چرا نباید همه ی کارها  در خانه بر دوش یک نفر گذاشته شود ؟

 

 

 

9- عواملی را که مانع از همکاری و تعاون می شود را بنویسید ؟

 


نظرات شما عزیزان:

minadelavar
ساعت8:27---4 دی 1394
عالی بود ممنون از دوستای گلم

علی
ساعت19:06---24 آبان 1393
وبلاگت عالی بود عزیز
موفق باشی


عشق
ساعت22:06---13 آبان 1393
ممنون از وبلاگ خوبتون کارتون عالیه دست مریزاد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






فدکی ها
ABOUT

به وبلاگ ما خوش آمدید
CATEGORIES
TAGS
..DAILY..
ابزار وبلاگ
خرید لایسنس نود32
وبلاگ های فعال ایرانی
عشق بانمک
یه وبلاگ جالب و خنده دار
وب نامه مطهر
همفکری با دکتر شریعتی
حدیث
ردیابی ماشین
حمل هوایی ماینر از چین
لیزر دوچرخه
هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه
جلو پنجره لیفان ایکس 60

تبادل لینک هوشمند

سلام خوش اومدین لینکمون کنید اگه دیدیم لینکمون کردید به طور خودکار لینک میشید.  با ارزوی موفقیت





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 6461
تعداد مطالب : 86
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1



قالب وبلاگ | ابزار پیام نگار

قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار
دریافت کد خداحافظی ;